כל המידע הנדרש לגבי חיסון כלבת

חיסונים לכלבים הינם החלק החשוב בטיפול בכלבים. החיסונים מונעים מחלות שיכולות לגרום לתחלואה ומוות של הכלב ובמיוחד מחלת הכלבת שמועברת לבני האדם ומסכנת את חייהם. חשוב לבצע חיסון כלבת אחת לשנה. יש לציין כי חיסונים לכלבים שונים בין כלב שהוא גור לכלב שהוא בוגר. בקרב הגורים, קיים הצורך בחיסוני דחף אשר יגרמו למערכת החיסונית להתעורר וליצור נוגדנים שהם ארוכי טווח שקיימים כבר בכלב שנחשב לבוגר. את הנוגדנים מקבל כלב שהוא גור מאימו, כאשר הוא יונק ממנה, במיוחד את החלב הראשוני שאימו מייצרת. בגיל שישה שבועות תחול ירידה ברמת הנוגדנים בגור הכלבים ולכן, בתקופה הזאת, הגור יהיה רגיש וחשוף למחלות השונות. בדרך כלל, חיסון כלבת, יקבל הכלב לאחר שהוא קיבל כבר חיסון משושה.

החשיבות והסיבה לחיסון כלבים בכלבת

עד לשנת 2002 חיסון כלבת, נעשה מתוקף "פקודת הכלבת" שהייתה חוק מנדטורי, עוד לפני קום מדינת ישראל. בעקבות הצעת החוק מטעם משרד החקלאות, הוחלט לחייב את בעלי הכלבים לחסן את כלביהם בחיסון נגד הכלבת מעל לגיל 3 חודשים ולהמשיך לחסן אותם בכל שנה. בפעם הראשונה, כאשר הכלב מתחסן נגד כלבת, יוכנס לגופו שבב אלקטרוני שחודר תחת עורו ועליו יהיה מספר הזיהוי של רישיון אחזקת הכלב, מה שיאפשר גם למציאת הכלב באמצעות קורא שבבים אלקטרוניים במקרה וחלילה יאבד או ייגנב.

יש לציין, כי על פי חוק, כלב שלא יזוהה היות ואין לו שבב ייחשב ככלב משוטט והוא יהיה בהסגר ויומת. על כן, כל ווטרינר מחוייב לסמן כלב שמתחסן נגד כלבת, אך במידה וגזע הכלב נחשב למסוכן לא יחוסן ויסומן בשבב, על אחת כמה וכמה שהוא לא מסורס.

כלבת הינה מחלה קטלנית אשר פוגעת בכל היונקים

יש לציין, כי מחלת הכלבת אינה מחלה מסוכנת לכלבים בלבד, כי אם לכל היונקים. רבים מהציבור, סבורים כי מדובר במחלה הפוגעת בכלבים בלבד למעשה, מחלה קשה וקטלנית זו, פוגעת בכל היונקים כולל בבני האדם.

בעל חיים שנפגע בכלבת, לא ניתן להצילו והמוות ממחלה זו הוא קשה. מחלת הכלבת, עוברת ע"י נשיכה עד זוב דם מבעל חיים פגוע או לאדם. למחלה זו כאמור, לא קיים מרפא, אך מצד שני, ניתן למנוע אותה באמצעות חיסון כלבת. בנוסף, גם באמצעות שריטה ע"י בעל חיים שנגוע במחלת הכלבת, קיים סיכוי להדבקות במחלה זו.

גם אדם שננשך ע"י כלב, יש להשאירו בהסגו בידוד למשך 10 ימים בבית חולים, בכדי לשלול חלילה הידבקות של האדם בכלבת. במידה ואתם גרים בצפון ואתם בעלי כלבים, תוכלו לחסן אותם באמצעות חיסון כלבת במרפאה הווטרינרית של ד"ר צחי מסלטי, אשר מתמחה בטיפולים שונים לבעלי חיי כגון כלבים וחתולים. במרפאה ניתן למצוא שירותים חיוניים כגון כל סוגי החיסונים, בדיקות דם, צילומי רנטגן, אולטרה סאונד, עיקור, סירוס, טיפולים מונעים, הדברת מזיקים, אשפוז, ניקוי שיניים, תספורות, בעיות עיניים, בעיות אורתופדיות וכן ביקורי בית.