חיסונים חיוניים לחתול

בשנים האחרונות שונתה הגישה לגבי חיסונים לחתול, היות ולא נותנים חיסונים וטיפולים מונעים רק לחתולים אשר נדבקו במחלות שונות, כי אם החיסונים ניתנים במסגרת טיפול מונע, כך שהחתולים יידבקו כמה שפחות. שיטה זו, בהחלט הוכיחה את עצמה כשינוי מבורך לטובת אורך חיים בריא של החתולים. הווטרינרים מעניקים הסברים שונים לגבי גידול החתולים, המזון ותנאי היגיינה בסיסיים וכן, הגעה לבדיקות תקופתיות. יש לדאוג גם לריסוס החתול נגד פרעושים אחת לחצי שנה, היות ולפרעושים יש סכנה של תולעים שחודרים למעי החתול וגורמים למחלות.

חיסונים לחתול מתחיל בהזרקה של חומר המכיל חיידקים ונגיפים מוחלשים או מומתים. לאחר החיסון, החתול יחוש כאילו הוא חולה וכך הגוף בעצם מתחיל לייצר נוגדנים נגד המחלות שמהם הוא חוסן. יש לשמוע לווטרינר לגבי סדרת החיסונים שיש לחסן את החתול, היות וחיסונים לחתולים, מתבצעים על פי הנוהל ובהתאם לגילו של החתול.

חיסון מרובע לחתולים

חיסון מרובע הינו חיסון עבור חתולים המורכב מכמה מרכיבים שונים כאשר המטרה היא להגן על החתול מכמה מחלות קטלניות העלולות לפגוע בהם. את החיסון מזריקים לחתול בגיל חודשיים, כשאר לחתול יוזרק חיסון של 1 מ"ג. לאחר 3 שבועות החיסון השני יוזרק. המטרה היא ליצור רמת נוגדנים גבוהה. בעת החיסונים הראשונים לחתול, יש לתת טיפול מונע לטפילי מעיים פעם ב-4 חודשים.

קיימים חיסונים נוספים שניתנים לחתולים, כמו חיסון נגד כלימדיה שהיא מחלה שפוגעת בהם באופן קשה. החיידק פוגע בעיני החתלתול והתוצאה היא דלקת בעיניים אשר כוללת הפרשות מהאף והעיניים, שיעול ודלקת בדרכי הנשימה. יש לדעת, כי מחלה זו פוגעת גם בבני האדם. טוב תעשו אם תטפלו טוב בחתול, באמצעות ווטרינר מומחה, אשר יקבע לכם את הטיפולים התקופתיים הדרושים לחתול שלכם, מה שישמור על בריאותו התקינה וכמובן על בריאותכם ובריאותם של שאר בני הבית.

חיסון כלבת לחתולים

מחלת הכלבת היא מחלה מסוכנת שמופצת ע"י חיות בר. בגלל שמחלה זו מסוכנת גם לבני האדם כל בעל חיית מחמד כגון חתול או כלב, חייב לחסן את חיית המחמד שלו בחיסון נגד כלבת. יש להגיע לווטרינר קבוע, אשר יטפל באופן שוטף בחתול. אם אתם גרים באזור חיפה והקריות, תוכלו להגיע למרפאה ווטרינרית מומלצת הנמצאת בקריית ים. המרפאה הווטרינרית של ד"ר צחי מסלטי, הינה מרפאה שמציעה בדיקות דם, צילומי רנטגן, ניתוחים, עיקור, סירוס, חיסונים לחתול ולכלב, אשפוז טיפולים אורתופדיים ע"י מומחים, טיפולי עינים, ניקוי שיניים, תספורות, הדברה נגד פרעושים וקרציות, ביקורי בית ועוד. הנוחויות במרפאה היא לא רק שהטיפולים ניתנים ע"י ווטרינר מומחה וותיק, כי אם כל הטיפולים והמענה לחיות המחמד שלכם נמצאים תחת קורת גג אחת. תוכלו להתייעץ עם ד"ר מסלטי לגבי המזון הנדרש לחיות המחמד שלכם ואף לרכוש אותו במרפאה.