חיסונים מצילי חיים לכלבים

על חיות המחמד שלנו אנו צריכים לשמור מכל משמר, היות והכלבים חשופים למחלות שונות, לווירוסים הנמצאים באוויר, בצואת כלבים אחרים ולכן, יש לדאוג לגבי חיסונים לכלבים בכל תקופה או פרק זמן שהווטרינר יורה לכם. החיסונים למעשה גורמים לכלבים ליצור נוגדנים שיגנו עליהם מכל מיני מחלות. הכלבים חשופים מדי יום להידבקות בכל מיני מחלות כולל מחלות קשות, אשר עשויות לעבור ביניהם ע"י מגע ישיר כגון ליקוק, נשיכה, הרחה, מריבות ועוד. גם מגע עם חפצים שונים שהזדהמו בחיידקים או וירוסים הנושאים מחלות יכול להדביק את הכלבים.

חיסון משושה

זוהי תרכובת של חיסונים לכלבים, כאשר תרכובת זו מחסנת כנגד 6 מחלות כלבים נפוצות כגון: פרוו ווירוס שהיא מחלה נגיפית קשה שפוגעת בכלבים וגורי כלבים, כאשר התופעות הן שלשול דמי, חום, הקאות, התייבשות ודיכאון. הכלב חשוף לסכנת מוות תוך כמה ימים. יש לחסן גורי כלבים כבר מגיל 6-9 שבועות ובהפרש של 4 שבועות, עד שהגור מגיע לגיל של 4 חודשים. החיסון השני הוא נגד כלבת שזוהי בעצם מחלה קשה שגורמת לגורים ובוגרים לתופעות קשות כמו צינון, דלקת בדרכי הנשימה ובריאות, דלקת עיניים, הקאות, שלשול, חום גבוה, עוויתות שרירים ולבסוף, פגיעה במערכת העצבית.

התרכיב השלישי בחיסון המשושה, הינו דלקת הכבד שהיא גם מחלה נגיפית קטלנית שגורמת לצהבת ולחום גבוה, חוסר תיאבון ובצקת בקרנית שגורמת לעיוות הצבע של עיני הכלב. התרכיב החמישי של חיסונים לכלבים מסוג משושה, הינו עכברת שהיא מחלה קשה שפוגעת קשה בכליות. התרכיב הבא הינו פראאינפלואנזה, שהיא גם מחלה נגיפית. חיסון ראשון יש לתת לכלב כאשר הוא בן 5-6 שבועות ועוד שלוש פעמים בהפרש של 3 שבועות בין חיסון לחיסון.

גם חיסון נגד שעלת המכלאות שזוהי מחלה נפוצה בקרב כלבים אשר גורמת לדלקת בדרכי הנשימה. המחלה מאופיינת בשיעולים קשים ויבשים, הקאות שמלוות בריר. הווטרינרים מעדיפים לחסן כלבים בחיסון זה לפני שהם נכנסים לפנסיון, להסגר או לכלבים שעומדים להציג בתערוכה או כל אירוע שיהיו בו עוד כלבים אחרים.

חיסון נגד כלבת - אחד מהחיסונים החשובים לכלבים

כלבת כידוע הינה מחלה קטלנית וחשוכת מרפא ולכן, חשוב לבצע את החיסון במסגרת חיסונים לכלבים הניתנים על בסיס קבוע בכל תקופה מסוימת על פי הוראותיו של הווטרינר המטפל. את הכלב מסמנים עם שבב כבר בחיסון הראשון נגד כלבת שהוא בן 3 חודשים. על החיסון יש לחזור אחת לשנה. אם אתם מאזור הצפון ומחפשים מרפאה ווטרינרית שתענה על כל צרכיכם, המרפאה הווטרינרית של ד"ר צחי מסלטי הינה אחת מהמרפאות המומלצות הינו ווטרינר וותיק בקריית ים. המרפאה מציעה שירותים כגון בדיקות מעבדה, צילומי רנטגן, חיסונים לכלבים וחתולים, עיקור וסירוס, אשפוז, טיפולים אורתופדיים ע"י טובי המומחים, טיפולי עיניים, ניקוי שיניים, תספורות,הדברה מקרציות ופרעושים ועוד. ניתן להזמין גם ביקורי בית.